neděle 19. srpna 2012

Son of a ditch!!!

                                                 V dnešní době je docela vzácnost narazit na spot, kterej by nebyl alespoň málo mediálně známej(notabene v ČR, kde je dobrejch spotů jako šafránu). O to větší radost člověku udělá, když se mu podaří najít místo, který ve finále ani nečekal, ale pěkně popořadě.....

Má úchylka hledání sjízdnejch ditch spotů v ČR je celkem známá věc.Během posledního půl roku jsem čas, který je v mém denním plánu věnován prokrastinaci, zasvětil prohlížení nejrůznějších podivnejch stránek s cílem najít co nejvíc podobnejch míst.Výhodou takovýho hledání je to, že ditch spoty jsou většinou pozůstatkem nějakých zvláštních urbanistických staveb s pestrou historií, takže se člověk mimoděk dozví i spoustu zajímavých informací okolo.

Slyšeli jste někdy o tzv. Krušnohorském přivaděči? Jedná se o systém kanálů, kterým byl odkloněn tok řeky Bíliny z důvodů těžby uhlí. Vlastně celý severozápadní Čechy v okolí Mostu a Chomutova jsou touhle činností dost poznamenaný (tak to asi všichni víme) a svým způsobem zajímavý (takovým bizarním způsobem:).
Ducati je nejlepší motorka na polňačky a louky, kam se hrabe KTM!! :)

Takže jednoho obzvláště parného srpnového víkendu - zas tak moc jich nebylo, takže asi snadno odvodíte kdy to přesně bylo - jsem si naplánoval trasu po stopách přivaděče. Vzhledem k tomu, že i přes slibovanou hojnou účast jsem nakonec na cestu zůstal sám, rozhodl jsem se spojit dvě příjemný věci a vyrazil hledat spoty na motorce.

První zastávkou týhle "self-tour" byl Mosteckej skatepark. Když už je člověk jednou v tý oblasti tak by byl hřích ho vynechat. Streetová část je tvořená překážkama od Presbetonu takže lavičky, bedýnky, květináče,...tu a tam DIY rádiusek. Park rozhodně není špatnej, ale asi jsem byl zthulej z motorky či co, takže jsem nic moc nepředved a lehce frustrován svým "výkonem" pokračoval dál v cestě.

Další zastávkou byl ditch u Kyjický přehrady, o němž jsem se tady již jednou zmiňoval. Jedná se o suchej přepad bývalý nádrže. A je to opravdu ditch jak má být - na fotkách samozřejmě vypadal docela pozvolnej a beton sjízdnej. Realita je samozřejmě taková, že při sjezdu dangeru (stačí z půlky, ze shora byste se zabili) vletíte ve full speedu na struhadlo, který se nachází na dně a na to, že byste vyjeli na tu kolmější stěnu, si nechte zajít chuť!
Nicméně nemůžu říct, že by se v Kyjicích nedalo skejtovat vůbec. Nejlepší podmínky pro ježdění jsou přímo pod mostem, kde je beton malinko víc chráněnej před vlivama počasí a navíc je i díky graffiti o něco hladší. Tady se dá docela dobře dojet na wallridovou stranu a na tý mírnější straně se dá i zlehka zatrikovat nějakejma jistotkama typu ollíček. Ale vaše vysypaný ložiska a hrubým betonem vorvanej skejt vás budou hrozně proklínat :)
Zátiší Kyjickýho struhadla
Tady se dá dokonce skejtovat!

Nuže tolik o Kyjicích, po zhruba půl hoďce byly vyčerpány skoro všechny možnosti spotu pro danou chvíli takže jsem se přesunul o kousek dál.

Přivaděč za Málkovem
 Dalším cílem byla vesnička Málkov kousíček za Chomutovem hned na silnici směr KV. Tady se podle satelitní mapy měl říční přivaděč rozdvojovat a jedno z koryt mělo být suchý a tudíž potenciálně jezditelný. Po příjezdu do Málkova a první cestou přes pole na silniční motorce takřka všechny naděje pohasly, protože levý koryto bylo částečně zaplavený a stalo se domovem tisíce žab, ani krátká procházka podél koryta neposkytovala naději na zlepšení . Kam až oko dohlédlo bylo koryto mokrý.....asi stejně jako jsem byl já zpocenej v tý motorkářský bundě!
Takže v Málkově se jezdit určitě nedalo, o tom nemohla být řeč. Ještě jsem chvilku kroužil po okolí na prašnejch cestách a nějakým podivuhodným způsobem jsem se dostal na cestu uzavřenou bránou, kterouj sem musel objíždět škarpou, abych se dostal zpátky na hlavní. Poslední šancí zůstávalo místo, kde se koryto rozdvojuje. Je to ještě o kousek dál směrem na Vary. Nedbaje zákazu vjezdu všech motorových vozidel jsem se dostal na místo skrytý mezi stromy, který bezesporu bylo místem nesčetných případů německé sexuální turistiky. Shodou okolností právě na tomhle místě jsem konečně našel to, co jsem hledal - suchý koryto.

Začátek koryta

Zaradoval jsem se a přirozeně jsem ihned vyrazil na obhlídku terénu (bohužel bez motorky, kterou jsem musel nechat na místě). Povrch vypadal víceméně stejně jako v Kyjicích, horší bylo, že v korytu bylo pořád hodně bordelu, takže bez lopaty bych si asi nezajezdil. Povzbuzen optimismem z nálezu jsem se vydal po proudu řeky hledat v přivaděči místo, kde by bylo koryto čistější, popřípadě i nějaký členitější terén než pouze bank-to-bank.


Betonové meandry - WTF?!
Říčka se hezky klikatila a lákala mě pořád dál a dál s nadějí, že "za příští zatáčkou už určitě něco bude". Ušel jsem korytem zhruba 1,5km, když se stalo nemyslitelné - objevil jsem DIY spot, který někdo v korytu postavil!!! Samotná překážka není nic extra - na horní hraně banku je přidanej obrubník a vedle je prodlouženej malým extensionem. Kdybyste tohle měli v parku tak nad tím asi ani nevzdychnete, ale když uvážím všechny okolnosti, který mě k tomu místu dovedly, půsbilo na mě jako Boží zjevení!! Vůbec netuším, kdo tenhle DIY postavil, na extensionu jsou iniciály MM tak nevím jestli se náhodou konkurenti lentilek M&M´s neinspirovali energiťákem Burn a nerozjížděj nějakou guerillu....:) Každopádně pan MM má odě mě největší respekt a díky!!!
MM je frajer - dobrá práce!

Pohled z prostředního pásu, kterej slouží jako rozjezd
Z obav o bezpečí biku jsem bohužel nedošel korytem až na konec suchýho místa, takže je možný, že přivaděč by mohl vydat ještě nějaké překvapení....ale o tom až zase příště.

Tak to dopadá když máte místo stativu helmu a fotíte na samospoušť, která si blejskne kdy se jí zachce - bezhlavej feeble!
Nakonec ještě pohled na Erzgebirge - silnice jsou tu fakt fajn!

Žádné komentáře:

Okomentovat