Ve skate businessu jsou firmy, který existujou proto, aby plnili to, co má správná firma dělat: generovat profit, aby byli stakeholdeři spokojený. Týhle pragmatický racionalitě nelze asi nic moc vyčítat, koneckonců ráno v pekárně asi taky na prodavačku neřvete, že vás rohlíkama za 2 koruny vysává a ničí celou pekařskou scénu (teda alespoň většina z nás to asi nedělá), prostě se snaží přežít a něco vydělat. Existujou ale firmy, který mají přístup, který korporáti uzavírají pouze do škatulky CSR (Consumer social responsibility) jako další marketingovej nástroj, jako svojí filozofii. Prostě to, co amíci označujou jako "helping out the community" je pro ně stejně důležitý nebo možná i malinko míň, než být neustále v černých číslech.
Momentka z Huf katalogu ve fullpipu |
Sám pan majitel - Huf |
Důvod proč jsou Plantlife ponožky tak populární.... |
Newyorská klasika - HUF a NYPD |
Pokud odhlídneme od dvou nejvíc mediálně propíraných hvězd - Austyna Gilleta a Dylana Riedera, pak najdeme v Huf teamu lidi, který jsou nejen výborní skateři, ale většinou si prošili určitým zklamáním ze skate businessu. Huf tak například sdružuje zbytky éS footwear teamu (Bobby Worrest, Kevin Terpening, Josh Matthews) nebo jsou to takové ty hvězdy, které prostě nikdo jiný nezvedl ze země (Peter Ramondetta, Brad Comer). Narozdíl od většiny firem Huf nemá tým jako slepenec vzájemně nesourodých individualit, ale jeho team je prostě tým. Kolaboarce s ostatníma core skate značkama (Krooked, Diamond etc.) zase dokazuje, že Huf má ve skate světě svoje pevný místo. Zkrátka téhle firmě se nějak zázračně povedlo zkombinovat všechny aspekty toho, jak by měla srdcařská skate firmy fungovat, protože o tom má zřejmě Keith Hufnagel naprosto jasnou představu.
Huf a jeho kolaborace s umělcem Haroshim. Krásná práce se skejtovou překližkou + párty s neskutečným ollie kontestem přes vyrobenej hydrant.
Tohle pro mě mluví za všechno: dám krk za to, že v marketingovým rozpočtu např. Red-Bullu, Monsteru atp. je tolik peněz, že kdyby přišli do Londýna a řekli - "my si Southbank koupíme a postavíme tam vlastní brandovej park", věci by se daly rychle do pohybu. Stalo se něco takovýho? Pokud vím tak ne. Huf to sice asi z vlastní kapsy nezafinancuje, ale má koule na to udělat něco, co podpoří to, aby se Southbank zachoval. A dneska už víme, že se to zřejmě povede. A za to mu patří zaslouženej respekt!
O významu a popularitě HUF vypovídá její umístění v žebříčku top 25 současných skate značek.
Žádné komentáře:
Okomentovat